תוכנית צפון הרובע בשדה דב הופקדה להתנגדויות

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
התקדמות נוספת ברובע שדה דב: תוכנית המתחם הצפוני אושרה להפקדה. על פי התוכנית ייבנו במתחם כ-4,000 דירות בתמהיל מגוון ואלפי מ"ר לתעסוקה, מסחר ומלונאות. במתחם הצפוני יתגוררו למעלה מ-10 אלף תושבים והוא יספק תעסוקה לכ-1,500 עובדים
שכונת צפון מתחם צפון תוכניות מפורטות
צפון רובע שדה דב. הדמיה: מנעד אדריכלים

כשנה לאחר שתוכנית צפון רובע שדה דב הופקדה, ועדת הבנייה המקומית בעיריית תל אביב-יפו, פרסמה את התוכנית המפורטת להפקדה ברשומות.

הציבור הרחב יוכל ב-60 הימים הקרובים להגיש התנגדויות לתוכנית "מתחם 3 – צפון הרובע", המשתרעת על שטח של כ-394 דונם בצפון מערב העיר, בתחום רובע שדה דב.

גבולות המתחם הצפוני הם רחוב פרופס מצפון, טיילת חוף תל ברוך ממערב, רחוב בשביס זינגר מדרום, ורחוב אבן גבירול ממזרח.

שכונת צפון מתחם צפון תוכניות מפורטות

תוכנית שדה דב צפון, היא אחת משלוש תוכניות המרכיבות את תוכנית המתאר הכוללת להקמת הרובע החדש: תוכנית מתחם אשכול, תוכנית מרכז הרובע ותוכנית צפון הרובע.

תוכנית אשכול, בה מרבית הקרקעות שייכות למדינה, היא המתקדמת מבין השלוש. קרקעות כבר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל, חלק מהפרויקטים כבר מצויים בשלבי מכירה ראשונים, ופרויקט הבנייה של ישראל קנדה אף קיבל היתר בנייה.

תוכנית מרכז הרובע הופקדה להתנגדויות לפני כחודש, וכעת הופקדה כאמור, תוכנית צפון הרובע, האחרונה מבין השלוש.

לא רק דירות: מעל 100 אלף שטחי נדל"ן מסחרי

בצפון הרובע מתוכננות לבנייה 4,028 יחידות דיור, מתוכן, 449 יופנו לדיור בר השגה (דב"י עירוני) בשטחי ציבור ובבעלות עיריית תל אביב-יפו ו-300 יח"ד דיור מוגן לקשיש. מרבית הדירות יימכרו בשוק החופשי ומספר התושבים המוערך בשכונה הוא כ-10,500 איש.

התוכנית בקונספט של עירוב שימושים כוללת לצד המגורים מתוכננים גם בינוי של 23 אלף מ"ר המיועדים למסחר, 29 אלף מ"ר לתעסוקה ו-83 אלף מ"ר למלונאות (1,320 חדרים). מתחם צפון הרובע צפוי לספק תעסוקה לכ-1,500 עובדים.

הבינוי בשכונה מבוסס על בניינים סביב חצר משותפת. על פי התוכנית 65% מבנייני המגורים בשכונה ייבנו בבנייה מרקמית (עד 9 קומות). לצידם ייבנו 18 מגדלונים בגובה של 22-20 קומות ו-6 מגדלים בגובה של עד 40 קומות במפגש רחוב אבן גבירול והרחובות הראשיים בכיוון מזרח-מערב.

מתחם צפוני רובע שדה דב וחוף תל ברוך
השטח עליו ייבנה רובע צפון

פארק המסלול: הלב הקהילתי של השכונה

בלב המתחם הצפוני יעבור "פארק המסלול", על תוואי מסלול הטיסה של שדה התעופה שפונה. פארק זה הוא יהווה מרחב פתוח שכונתי שתוביל אליו רשת של רחובות ושבילים. לפארק אורכי זה צמודות גינות כיס שיצרו מקומות שהיה ובילוי אינטימיים יותר עבור התושבים.

בין השכונה לחוף הים ממוקם "הפארק החופי" שהינו פארק רחב ידיים המהווה חלק מרצף חוף הים והשטחים הפתוחים שלאורכו. פארק זה הינו פארק מטרופוליני. רשת של רחובות עירוניים, שבילים ומעברים, דרך החצרות הפנימיות של מגרשי המגורים, יקשרו בין שני הפארקים האלה ובינם לבין רחוב אבן גבירול והשכונות שממזרח לו ויצרו מערך עשיר ומגוון של קשרים בין העיר לים.

מבני הציבור המתוכננים בשכונה ימוקמו לאורך פארק המסלול ויאפשרו לתושבי השכונה, בגילים השונים, לנוע בין מבני הציבור לאורך כל שעות היום, כך שפארק המסלול יהווה את הלב הקהילתי של השכונה.

 

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן