תוכנית מרכז הרובע בשדה דב הופקדה להתנגדויות

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
התקדמות נוספת בתוכנית רובע שדה דב: תוכנית מרכז הרובע הכוללת למעלה מ-7,000 יחידות דיור הופקדה להתנגדויות. בעוד כחודש צפויה התקדמות דומה גם עם תוכנית צפון הרובע
תוכנית מרכז הרובע. הדמיה: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים
תוכנית מרכז הרובע. הדמיה: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים

כשנה לאחר שתוכנית מרכז רובע שדה דב הופקדה, וועדת הבנייה המקומית בעיריית תל אביב-יפו, פרסמה את התוכנית המפורטת להפקדה ברשומות. הציבור הרחב יוכל ב-60 הימים הקרובים להגיש התנגדויות לתוכנית, המשתרעת על שטח של כ-570 דונם בצפון-מערב העיר, בתחום מרחב שדה דב שהתפנה.

תוכנית שדה דב מרכז, היא אחת משלוש תוכניות המרכיבות את תוכנית המתאר הכוללת להקמת הרובע החדש של תל אביב: תוכנית מתחם אשכול, תוכנית מרכז הרובע ותוכנית צפון הרובע.

תוכנית מפורטת לצפון הרובע, תופקד בעוד כחודש. תוכנית אשכול, בה מרבית הקרקעות שייכות למדינה, היא המתקדמת מבין השלוש. קרקעות כבר שווקו על ידי רמ"י וחלק מיזמי הפרויקטים שזכו במכרזים מצויים בשלבי מכירה ראשונים.. בתוכניות מרכז וצפון הרובע, התוכנית המפורטת כוללת טבלאות איזון וחלוקת הזכויות בין בעלי הקרקע השונים הכוללים את מדינת ישראל, עיריית תל אביב ומאות בעלי קרקע פרטיים.

מרכז הרובע נתונים
נתונים על מרכז הרובע מתוך התוכניות המפורטות

בתוכנית מרכז הרובע מתוכננות לבנייה 7,120 יחידות דיור, מתוכן 5,845 יחידות דיור שיימכרו בשוק החופשי ו-1,283 יח"ד נוספות ( 983 יחידות דיור בר השגה עירוני ו-300 יח"ד לדיור מוגן ציבור).

התוכנית בקונספט של עירוב שימושים כוללת גם הקצאה של 87,600 מ"ר לשטחי מלונאות ( 1,700 חדרים). 65,068 מ"ר שטחי מסחר ברחבי המתחם, כולל 1,251 מ"ר מסחר במוקדים לאורך הפארק החופי, 203 מ"ר מסחר בשצ"פים , 250 מ"ר מסחר בכיכרות עירוניות ו- 3,220 מ"ר במגרשי דב"י עירוני.

14,7555 מ"ר יוקצו לשטחי תעסוקה ו- 263,399 מ"ר להקמת ובינוי מוסדות ציבור. עוד מתוכננת בשכונה הקמה של חניה ציבורית שתכלול כ- 1,600 חניות.

הבינוי בשכונה מבוסס על מגרשים עירוניים סביב חצר משותפת. בלוק המגורים מורכב משלושה טיפוסי בינוי – בנייה מרקמית עד 9 קומות אשר יוצרת דופן פעילה לרחוב, ומגדלים בגובה משתנה של 20-18 ושל 45-25 קומות.

מערך השטחים הפתוחים כולל מספר פארקים בשכונה, המרכזי בהם הוא פארק חופי בשטח של כ-133 דונם אשר מהווה חלק מפארק חופי רציף לאורך חוף ימה של העיר, ואשר לאורכו נמתחת טיילת להליכה ורכיבה.

פארק המסלול ממוקם על הרצועה ההיסטורית של מסלול הטיסה. הפארק מתווך בין הסביבה המבונה לסביבות הים. פארק זה כולל מוקדי מסחר ופנאי ומתוכנן כמוקד רובעי חשוב. פארק המסלול ממשיך לתוך תחום צפון הרובע.

עוד בתוכנית "מרחב השוטטות", שטח של כ-46 דונם בחלקה המערבי של התוכנית, אשר מתוכנן לשמש ככיכר עירונית שוקקת, עם דפנות מסחריות, שימושי מלונאות ותרבות ומרחבי הליכה ושהייה. הכיכר תוכל לשמש גם כשטח התכנסות לאירועים, הפגנות וכיו"ב.

בתוכנית מרכז הרובע נמצא חלק משמעותי מהחזית המערבית הגובלת בים. חזית הים עוצבה תחת הנחיות מיוחדות כולל הגבלת גובה, יעוד מגרשים לשימושי מלונאות תוך יצירת תמהיל סוגי מלונות באזור חשוב זה, יצירת רצף תכנוני של חזית הים, הממשיך לתחום התוכנית הצפונית, כל זאת על מנת להעצים ולנצל את החוויה העירונית המיוחדת במקום.

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן