קבוצת מור מתכננת להעביר בניין במתחם אשכול לידי קבוצת רכישה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
קבוצת מור הודיעה על כוונתה להעביר בניין הכולל 80 יחידות דיור, בפרוייקט במתחם אשכול ברובע שדה דב, לידי קבוצת רכישה בראשות גיא פלד. המטרה: הפחתת הוצאות המימון של החברה. גורמים בשוק מעריכים כי מחירי הדירות במסגרת קבוצת הרכישה יהיו נמוכים משמעותית
מתחם אשכול הפרויקט של חנן מור הדמיה: רני זיס אדריכלים, דונסקי צפנת אדריכלים
הפרויקט של חנן מור במתחם אשכול, שדה דב. הדמיה: רני זיס אדריכלים, דונסקי צפנת אדריכלים

קבוצת מור זכתה בשנת 2021 במכרז של רשות מקרקעי ישראל, במגרש במתחם אשכול ברובע שדה דב, תמורת 1.5 מיליארד שקלים. בפרוייקט של הקבוצה מתוכננים להיבנות ארבעה בניינים הכוללים כ-458 יחידות דיור, בית מלון בן 80 חדרים ושטחי מסחר.

מאז הזכייה של הקבוצה במכרז השתנו פרמטרים מרכזיים בשוק הנדל״ן בישראל וביניהם ירידה משמעותית בביקושים ביחס לתקופת הגאות דאז, ועלייה משמעותית בריבית במשק, המשפיעה הן על יכולת נטילת המשכנתאות של רוכשי הדירות והן על עלויות המימון של היזמים.

ב-2 לאוגוסט הוציאה קבוצת מור דיווח לבורסה לניירות ערך לפיו היא ״בוחנת ליזום את הפרויקט באופן שבו תתאפשר מכירה של מרכיבי הקרקע השונים ו/או חלקים ממנה לקבוצת רוכשים ו/או בדרך של הכנסת שותף למגרש אחד או יותר ואף החלה במגעים ראשוניים לייזום הפרוייקט״. עוד נמסר בדיווח כי ״להערכת החברה, על בסיס המגעים האמורים, שווי הקרקעות בדוחותיה הכספיים של החברה אינו שונה באופן מהותי ממחירי המכירה שיתקבלו ככל שיבשילו המגעים האמורים״.

כעת, הודיעה החברה שבכוונתה להעביר בניין אחד לידי קבוצת רכישה. קבוצת הרכישה, צפויה למעשה להיכנס בנעלי קבוצת מור, ותהיה אחראית על בנייתו של בניין B, שבו 9 קומות ו-80 יח״ד, משלב השיווק ועד למסירת המפתח. העברת הבניין לקבוצת הרכישה תאפשר לקבוצת מור להפחית את הוצאות המימון הכבדות איתן היא מתמודדת.

הבניינים האחרים המתוכננים בפרוייקט ״Dov Tel Aviv״ של קבוצת מור, הם מגדל A בן 39 קומות ו-229 יח״ד, מגדלון C בן 16 קומות ו-70 יח״ד, ובניין מרקמי D בן 9 קומות הכולל מלון בן 80 חדרים וכן 79 יחידות דיור.

הדמיית פרויקט Dov Tel Aviv של קבוצת מור ברובע שדה דב
הדמיית פרויקט Dov Tel Aviv. מתוך מצגת שוק ההון של החברה, מרץ 2023

בראש המנהלת שתנהל את קבוצת הרכישה עומדים: גיא פלד, מהנדס בהכשרתו, שכיהן בעבר כמנכ"ל דורי בנייה ובתפקידו האחרון כמנכ"ל מגדלי ב.ס.ר לאורך 14 שנים, הוביל וניהל קבוצות רכישה של מגדלי מגורים ופרויקטים רבים בארץ. עו"ד דורון אריאל, בעל משרד בתחומי הנדל"ן, בנקאות ומימון, התחדשות עירונית, חדלות פירעון, חברות וליטיגציה מסחרית, המשמש בנוסף גם כיועץ משפטי לבנקים וחברות גדולות במשק הישראלי. דניאלה פז ארז מונתה על ידי המינהלת לשמאית הפרויקט. יוני אפרתי, מהנדס בהכשרתו, שעומד בראש חברת "אפרתי מדפיס".

השאלה המרכזית שנותרה פתוחה היא מה יהיה המחיר למ״ר בדירות שייבנו ע״י קבוצת הרכישה. במצגת משקיעים בחודש מרץ השנה העריכה קבוצת מור את ההכנסות מהפרוייקט כנגזרת ממחיר ממוצע של 74 אלף ש״ח למ״ר. כעת מעריכים גורמים המקורבים למנהלת קבוצת הרכישה כי המחיר למ״ר ישקף ירידה של לפחות 20% בממוצע מהמחיר שצויין אז.

גורמים בענף ציינו כי "בחברה הבינו את אתגרי התקופה ויצרו פתרונות יצירתיים בדמות שותפויות חזקות, שיודעות להניע פרויקטים כאלו״.

מקבוצת מור נמסר כי ״במסגרת יישום התוכנית האסטרטגית ועל פי לוחות הזמנים החלה מכירת הבניין הראשון. מהלך זה לצד מהלכים נוספים יפחיתו את הוצאות המימון על החברה״.

 

לקריאה נוספת: תוכניות עיצוב ראשונות אושרו במתחם אשכול

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן