מפת התחבורה של רובע שדה דב כוללת נתיבי תחבורה ציבורית, חניונים, שבילי אופניים ואלמנטים רבים נוספים. עם זאת, האלמנט התחבורתי המשמעותי ביותר צפוי להיות הקו הירוק של הרכבת הקלה (״הדנקל״) שיחצה את הרובע על ציר אבן גבירול ויחבר את הרובע החדש של תל אביב למטרופולין גוש דן הסובב אותו.
על פי נספח התחבורה שאושר, פרויקט "רובע שדה דב" נדרש לבדיקה תחבורתית מיד עם תחילת עבודת התכנון בכדי למצות את כל האפשרויות התכנוניות המורכבות בו. מלכתחילה היה ברור שאין המדובר בתכנון רובע או שכונה "רגילים" אלא ״בעיר חדשה" אשר תפקודה התנועתי מתמקד ב"הליכה רגלית" (למרחקים סבירים), רכיבה באופנים (למרחקים יותר גדולים), וכמובן שימוש מאסיבי בתחבורה ציבורית ענפה, שעיקרה קו הדנקל "הירוק".
הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר את רובע שדה דב למרכז תל אביב, לחולון ולראשון לציון בדרום, להרצליה בצפון ולשכונות צפון תל אביב ממזרח. הקו הירוק יתן מענה גם לשכונות מגורים עתידיות נוספות שייבנו לאורך חופה הצפוני של תל אביב ויאפשר נגישות למוקדי תעסוקה ופנאי רבים. על פי הערכות, ישרת הקו כ-275 אלף נוסעים מדי יום, ותדירות הגעת הרכבת לכל אחת מהתחנות המתוכננות בו, צפויה לעמוד על 4 דקות.
לאורך הקו הירוק מתוכננות 62 תחנות, ארבע מתוכן יהיו תת-קרקעיות. בתל אביב לבדה יוקמו במסגרת הקו הירוק 33 תחנות – הצפונית ביותר, תחנת יוניצמן והדרומית ביותר, תחנת גיתית (מדרך בן צבי ועד צומת חולון).
בנוסף, לקו הירוק יהיו נקודות מפגש עם הקו האדום והקו הסגול, אלה יעניקו למשתמשי הדנקל נגישות גבוהה לכל אזור גוש דן.
תחנות הקו הירוק ברובע שדה דב
התחנה העיקרית שמתוכננת לקום בתחומי רובע שדה דב היא תחנת ״דב״. התחנה תמוקם בין מפגשי הרחובות ש״י עגנון ואיינשטיין עם ציר אבן גבירול העתידי, שיחצה את רובע שדה דב מדרום לצפון. בסמוך לתחנה ייבנה חניון תת-קרקעי שיכלול כ-2,000 מקומות חנייה. באזור רובע שדה דב יהיה הקו הירוק קו עילי, ובהתאם, תחנת דב תהיה תחנה עילית. התחנה הבאה לכיוון דרום תהיה תחנת ״רדינג״, גם היא תחנה עילית, ולאחריה יהפוך הקו לתת-קרקעי באזור מרכז תל אביב עד לתחנת לוינסקי. המשכו של הקו דרומה, לכיוון חולון וראשון לציון יהיה שוב עילי.
התחנה הצפונית אחרי תחנת דב תהיה תחנת ״איינשטיין״, שבה יתפצל הקו הירוק לשני כיוונים – צפון ומזרח. בכיוון צפון ימשיך הקו דרך תחנות הגוש הגדול ופרופס, הצמודות לרובע, ועתידות לשרת את תושבי המתחם המרכזי והצפוני. משם ימשיך הקו לאורך החוף, דרך אזורי מגורים עתידיים נוספים שייבנו במסגרת תוכנית 3700 עד להרצליה.
הפיצול מזרחה בתחנת איינשטיין יחבר את רובע שדה דב לרמת אביב, לתחנת הרכבת של האוניברסיטה, לרמת החייל ולשכונות נוספות בצפונה של העיר.
הצפי לסיום עבודות ההקמה של הקו הירוק, כולל ברובע שדה דב, הוא בחלוקה לשני שלבים – סיום שלב אינפרא 1 (ביצוע עבודות להעתקת תשתית, שיפור תשתיות קיימות ופיתוח נופי) בשנת 2024; וסיום שלב אינפרא 2 (בניית תחנות, הנחת עמודי חשמל, הכנת התשתיות הרכבתיות וחשמול הרכבת הקלה) והפעלת הרכבת הקלה בשנת 2027.
אדריכל מיכאל וינד, עורך תוכנית מרכז הרובע, ציין במפגש שיתוף ציבור שהתקיים באפריל 2022 כי "לרכבת תהיה השפעה טובה על הרחוב, כפי שאנחנו רואים כבר היום ברחוב יפו בירושלים. הרכבת הקלה תייצר רחוב פעיל ונעים, תתמוך במסחר המקומי ותייצר מרחב מוטה הולכי רגל".