הכי ארוך בתל אביב: התקדמות בעבודות להקמת גשר הירקון של הרכבת הקלה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
גשר הירקון של הרכבת הקלה, שיחבר את רובע שדה דב למרכז תל אביב, משתרע לאורך כ-700 מטרים והוא צפוי להיות הגשר הארוך ביותר בעיר. החודש הונפו קורות הבטון הראשונות במסגרת עבודות ההקמה ועם סיומן הוא ישמש הן את נתיב קו הירוק של הרכבת הקלה והן הולכי רגל ורוכבי אופניים
גשר הירקון הדמיה: סנאפשוט
הדמיית גשר הירקון של הרכבת הקלה. קרדיט: נת״ע

החודש הונפו קורות הבטון הראשונות והעבודות להקמת גשר הירקון, אחד מארבעת הגשרים במסלול הקו הירוק של הרכבת הקלה, עברו לשלבי הביצוע המשמעותיים. אורכו של גשר הירקון הוא כ-700 מטרים, הכי ארוך בעיר, ורוחבו 13 מטרים. הגשר מורכב מ-8 קורות ענקיות באורך 24 מטרים ובמשקל 50 טון כל אחת.

העבודות להקמת הגשר ברחוב אבן גבירול. צילום: נת"ע
העבודות להקמת הגשר. צילום: נת"ע

גשר זה יישא שתי מסילות של הרכבת הקלה. הוא עובר מעל נחל הירקון ושדרות רוקח, במקביל לרחוב אבן גבירול, בין שני הגשרים הקיימים – גשר הפלדה וגשר בר יהודה.

תוואי גשר הירקון בקו הירוק של הרכבת הקלה
תוואי גשר הירקון בקו הירוק של הרכבת הקלה. קרדיט: נת״ע

על הגשר יהיה גם מעבר להולכי רגל ושביל אופניים וכן שבילי גישה ישירים אל פארק הירקון. בחלקו הצפוני של הגשר תמוקם תחנת רדינג של הקו הירוק, מצפון לשדרות רוקח וממערב לאבן גבירול.

הדמיית תחנת רדינג בקו הירוק של הרכבת הקלה
הדמיית תחנת רדינג בקו הירוק של הרכבת הקלה

בנוסף, לאורך רחוב אבן גבירול יינטעו עצים חדשים, וכן יפותחו שבילי אופניים ומדרכות רחבות לרווחת הציבור. על פי הערכות, הגשר יפתח לתנועה בשנת 2028.

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן