בשורה לסביבה: תחנת הכוח רדינג תפסיק לייצר חשמל ותשמש לצרכים ירוקים וחדשניים

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
שר האנרגיה והתשתיות אימץ את החלטת הצוות המקצועי והחליט על הפסקת ייצור החשמל בתחנת הכוח רידינג בתל אביב. במסגרת המהלך, שטח התחנה יפונה וישמש למטרות אזרחיות ולהרחבת שטח החוף לטובת הציבור. החלק הנותר ישמש את משק החשמל לטובת צרכים ירוקים וחדשניים: אגירה וכבל הולכת חשמל תת ימי. ההחלטה צפויה להפחית את זיהום האוויר ולספק יתרונות למשק החשמל, לציבור הרחב ולאיכות הסביבה
רדינג צילום ברוך ניב
תחנת הכוח רדינג, תל אביב. צילום: ברוך ניב

בסיור שערך היום (ג’) שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, הכריז השר על בשורה משמעותית למשק החשמל, על פיה לא יהיה עוד ייצור חשמל מגז טבעי בתחנת הכוח רידינג. שטח התחנה ישמש את משק האנרגיה לצרכים ירוקים וחדשניים: בין היתר, אגירה וחיבור כבל הולכת חשמל ימי. ההחלטה צפויה להביא ליתרונות רבים למשק החשמל, לציבור הרחב ולאיכות הסביבה, והיא התקבלה לאחר בחינה נוספת של התוכנית לפיתוח מערכת החשמל שהתבצעה לאחרונה בחברת "נגה". ההחלטה תחסוך לצרכני החשמל מאות מיליוני שקלים בעקבות ביטול הקמת יחידות יצור זמניות באתר ברידינג, שתוכננו ואין בהן יותר צורך. החיסכון בהשקעה יתורגם לחיסכון בתעריף החשמל של כלל צרכני החשמל בישראל.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "זוהי בשורה חשובה לתושבי גוש דן, אזרחי ישראל ואיכות הסביבה. אנחנו הופכים את ייצור החשמל בישראל ליעיל ונקי יותר ומחזירים את החוף לתושבים. אני מודה לכל הגורמים במשק, למשרד, לרשות החשמל, לנגה ולחברת החשמל שפעלו רבות לטובת הנושא".

מאיר שפיגלר, מנכ״ל חברת חשמל: ״אני מברך את השר על החלטה מקצועית וראויה שמתאימה לעת הזו. ההחלטה מעניקה מענה לצרכים האנרגטיים של המדינה לשנים הבאות, באיזון ראוי במבחן עלות מול תועלת. עמדתה הנחרצת של חברת החשמל לגנוז את השיפוץ ובכך למנוע השחתת כספי ציבור, התקבלה במלואה לאחר תקופה ממושכת של דיונים עקרים. החלטת השר היא בשורה שעם ישראל יצא נשכר ממנה״.

סמי תורג'מן, יו"ר דירקטוריון נגה: "אני מברך את השר על שאימץ את עמדתנו בקבלת ההחלטה האמיצה. הכוון של ללכת על אגירה היא הנכונה כי היא ירוקה ויעילה יותר. אנחנו כמנהל המערכת נדע להתמודד עם האתגרים ולבצע את העבודה".

אמיר שביט, יו"ר רשות החשמל: "רשות החשמל מברכת על ההחלטה להשתמש באתר רידינג לטובת צורכי משק החשמל, ותומכת בראיה של קידום אגירה במרכזים אורבניים לאור פיתוח האיזורים האורבניים, קידום התחבורה החשמלית בהם והביקושים הגוברים. זאת לטובת אמינות האספקה וקירוב הייצור לצריכה, תוך שימוש בחשמל ירוק ונקי".

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן