מרכז מבקרים סביבתי יוקם בפארק החוף

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
כיתות לימוד, ספריה, בית קפה, אמפיתיאטרון והנגשת ערכי טבע ונוף בצורה חווייתית. כך יראה מרכז המבקרים הסביבתי המתוכנן לקום בטיילת החוף
מרכז מבקרים תכנון: פלסנר אדריכלים. הדמיה: סטודיו בונסאי
מרכז המבקרים הסביבתי החדש. תכנון: פלסנר אדריכלים, הדמיות: סטודיו בונסאי​

טיילת פארק החוף שנחנכה בספטמבר 2023, כבר הספיקה להפוך לאחד המוקדים המרהיבים והרומנטיים ביותר בעיר, וכעת היא מקבלת חיזוק נוסף: מרכז מבקרים חדש שימוקם בפארק החופי.

טיילת הפארק החופי צילום: יותם מונק
טיילת הפארק החופי, אחד המקומות הרומנטיים בעיר. צילום: יותם מונק

המרכז יוקם בהתאם להצעת פלסנר אדריכלים, אשר זכה לאחרונה בתחרות שנערכה בנושא. מבנה מרכז המבקרים החדש, שיחליף את הבסיס הצבאי הנטוש במקום, צפוי להפוך לאחר מהמוקדים החשובים הממוקמים לאורך הציר המרכזי של הפארק.הוא מתוכנן כמרחב המאפשר תנועה דרכו, מעליו ובסביבתו. הנגשת ערכי הטבע והנוף יומחשו למבקר בצורה חווייתית על ידי חמישה צירי טיול וחוויה העוברים דרך המבנה ועל הגג.

מרכז המבקרים החדש פונה לנוף הים, באחת הנקודות הגבוהות ביותר של הפארק, כקו פרשת מים בין הים וטיילת הולכי הרגל ממערב לבין גן האקלום, שביל האופנים והעיר ממזרח. העיצוב האדריכלי של המרכז מאפשר לייצר מבנה המשתלב בסביבתו מחד ומייצר עניין חדש ופעילות מאידך, בניין שיהיה חי ותוסס, חלק אינטגרלי מפעילות הפארק החדש בכל שעות היממה.

מרכז מבקרים תכנון: פלסנר אדריכלים. הדמיה: סטודיו בונסאי
משתלב בסביבה ושומר על הנוף הטבעי הייחודי. תכנון:  פלסנר אדריכלים הדמיה: סטודיו בונסאי

המבנה עצמו ממוקם באופן לינארי, לאורך הטיילת, וצומח ממנה, במטרה להשתלב בתוך הסביבה ולשמור על הנוף הטבעי של האזור הייחודי. הקווים הטופוגרפיים של רכס הכורכר שסביבו מתרוממים ומייצרים מבנה הנראה כמו המשך של רכס הכורכר. ההתרוממות מייצרת מבנה מדורג עם גג פעיל המנצל את הפרשי הטופוגרפיה הקיימים.

המבנה ייבנה על פי עקרונות הבנייה הירוקה על כל מרכיביה – מיקום המבנה בשטח של בסיס צבאי, מאפשר להחזיר את השטח המופר למצבו הטבעי, הכולל צמחייה חופית, ומצד שני שמירה על המצוק. כמו כן יעשה שימוש בחומרים מקומיים לחזיתות, שילוב מערכות ירוקות כגון פאנלים סולריים, מחזור מים אפורים ליצירת בריכה אקולוגית ועוד.

המרכז החדש יתמקד בנושאי טבע, נוף וסביבה חופית ויכלול כיתות לימוד, ספרייה, בית קפה ואזורי מפגש חיצוניים עם נוף עוצר נשימה. המבקר יכול לבחור באחת מאפשרויות הטיול במרחב ובכל פעם לחוות חווית טבע ונוף שונה ומעצימה. מלבד חללי הפנים ישנם אזורי מפגש והתכנסות חיצוניים רבים ומגוונים שניתן לחוות כחלק מהטיילת החדשה – חלקם במפלס הכניסה, על הגג המבנה ובגן האקלום הסמוך.

מרכז מבקרים תכנון: פלסנר אדריכלים. הדמיה: סטודיו בונסאי
המבקר יכול לבחור באחת מאפשרויות הטיול במרחב ובכל פעם לחוות חווית טבע ונוף שונה

החיבור של גן האקלום למבנה נעשה על ידי אמפיתיאטרון המיועד להתכנסות של קבוצות או למופעים קטנים. בנוסף, ממוקמים אזורי ישיבה ומנוחה סביב הבריכה האקולוגית או מתחת לצל העצים. ניתן יהיה לבלות גם על גג המבנה שבו ימוקמו אזורי ישיבה מוצלים מול הים, שיאפשרו צפייה אל עבר השקיעה, וברחבת מפגש וקפה באזור הכניסה המוצלת הצופה לים מצד אחד ולגן האקלום בצד המזרחי.

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן