בעוד כשנה: רחוב אבן גבירול בשדה דב ייפתח לתנועה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
אבן גבירול, הרחוב התל אביבי המפורסם, צפוי להגיע צפונה ולעבור במרכזו של רובע שדה דב החדש. בימים אלה מסתיימת הקמת המקטע הראשון ותוך כשנה צפוי הציר להיפתח לתנועת כלי רכב
אבן גבירול צילום: גיא יחיאלי
הארכת רחוב אבן גבירול ברובע שדה דב. צילום: גיא יחיאלי

בעוד כשנה ייפתח לתנועת כלי רכב המשכו של רחוב אבן גבירול ברובע שדה דב, כך הודיעה הבוקר (ב׳) עיריית תל אביב.

בימים אלה מסיימת העירייה את הקמת המקטע הראשון בפרויקט להקמת ציר עירוני חדש – הארכת רחוב אבן גבירול שבתל אביב עד הרצליה. בציר התנועה החדש, שינוע במקביל לדרך נמיר, יעבור גם הקו הירוק של הרכבת הקלה.

רחוב אבן גבירול יהווה ציר מרכזי שיעבור בלב רובע שדה דב החדש וכן דרך מתחמי דיור נוספים הנכללים בתוכנית ת/א 3700, הכוללת כ-20,000 יחידות דיור, שטחי עסקים ומשרדים.

לאורך המקטע החדש של אבן גבירול יבוצע פיתוח בהתאם לתפישות עירוניות, שמקדמות עירוב שימושים לצד הצעת מגוון פתרונות תחבורתיים, עבור התושבים.

עלות פרויקט הארכת הרחוב ובניית התשתיות העירוניות התת-קרקעיות עד הרצליה צפויה לעמוד על כ-700 מיליון שקלים.

פרויקט ההארכה יותר ממכפיל את אורכו של רחוב אבן גבירול- הרחוב העירוני המפורסם ומוסיף ל-3.1 הקילומטרים הקיימים, כ- 5.5 קילומטרים נוספים של ציר עירוני חדש עם שבילי אופניים וארבע שורות עצים חדשים שיוסיפו צל טבעי. פיתוחן של כל התשתיות התת-קרקעיות אשר אמורות לספק מענה לשכונה החדשה, כולל יישום הטכנולוגיות המובילות ביותר – החל בניקוז מים, דרך הפעלת מערכת אשפה פנאומטית עד לבתי גידול לעצים. זאת, כאמור, לצד סלילת הכביש החדש והכנת הפיתוח הנדרש להנחת מסילות לקו הירוק של הרכבת הקלה שעתיד לעבור בציר.

אבן גבירול צילום: גיא יחיאלי
פרויקט ההארכה יותר ממכפיל את אורכו של רחוב אבן גבירול. צילום: גיא יחיאלי

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: ״הציר החדש של אבן גבירול, בו יעבור גם הקו הירוק של הרכבת הקלה, מהווה חלק חשוב בהמשך העיר צפונה וחיבורה לערים השכנות ויתרום עוד פתרונות תחבורתיים שיקלו על כולנו. במקביל, אנחנו לא מוותרים על חשיבה ירוקה ומקיימת, ויחד עם הציר נשתלים עצים, נבנות מערכות ירוקות מתקדמות, נסלל נתיב אופניים ואפילו הוקם פארק חדש ויפהפה״.

לקריאה נוספת: גשר איינשטיין להולכי רגל ורוכבי אופניים נפתח לתנועה

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן