רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, תומך בהמשך הפעלת שדה התעופה האזרחי ומציע חלופה לבניית דירות במתחם אחד בלבד, לצד המשך הפעלת השדה האזרחי במתחם אחר
"חלופה להמשך הפעלת שדה התעופה ע"ש שדה דב – ניתן לעצור את האיוולת!" כך כתב ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, במכתב ששלח לשרי האוצר, התחבורה והתיירות ובו ביקש מהשרים לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את שדה התעופה. חולדאי הציג במכתבו חלופה שיכולה, כך הוא סובר, הן להשאיר את שדה התעופה האזרחי במקום והן להקים שכונה חדשה שתכלול אלפי יחידות דיור על השטח.
חולדאי מציע שהקרקע תחולק לשני מתחמים נפרדים. מתחם אחד יכלול שטח מצומצם לשדה התעופה האזרחי, כ-550 דונם (במקום 780 דונם היום), בתוספת של מגבלות על שעות הטיסה וסוג המטוסים שרשאים לנחות בשדה.
במתחם השני, שטח הכולל כ-500 דונם ומורכב ברובו מאדמות פרטיות תתבצע בנייה רוויה של מגדלי מגורים. בחלופה זו, זכויות המדינה בקרקע ימומשו בעתיד בשטח המתחם הראשון לאחר הקמת שדה תעופה חלופי בארץ שיקלוט את קיבולת הטיסות הפנימיות הנוכחיות של שדה דב.
"חלופה זו מאפשרת את המשך פעילותו של שדה דב במקומו תוך ארגונו מחדש בשטח מצומצם יותר באופן שלאחר פינוי הבסיס הצבאי ניתן יהיה לממש את הזכויות של בעלי הקרקע הפרטיים בשטח שיתפנה מזרחית למסלול הקיים", ציין חולדאי והוסיף: "בדיקה ראשונית שבוצעה בנושא העלתה כי קיימת היתכנות תכנונית ושמאית לחלופה הנ"ל וכל שנדרש הוא שהמדינה תמתין עם מימוש זכויותיה בקרקע להמשך הדרך, כאשר תהיה אלטרנטיבה ראויה להעתקת השדה בין אם לשדה שייבנה על אי מלאכותי בים או לכל מקום ראוי אחר".
ראוי לציין כי החלופה שחולדאי מציע היא בניגוד לתוכנית שמקדמים משרדי הממשלה בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו והיא מחזקת את המתנגדים לסגירת השדה, ביניהם ארקיע ועיריית אילת.