שני פארקים יחברו את תושבי הרובע החדש לחוף הים

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה הוספה משמעותית של חדרי מלון במתחם הרובע, הגבילה את גובה המגדלים בחזית החוף ל-25 קומות בלבד ופסלה הקמה של מבנה ציבורי בתחום חוף הים
שטח שדה דב לפני הבנייה - ינואר 2023
חוף רובע שדה דב

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) אישרה בשבוע שעבר (30 בינואר) את תוכנית המתאר לרובע, הכוללת כ-16 אלף יחידות דיור. עוד פסקה הוועדה על הגבלת גובה הבינוי בחזית הראשונה לים. על פי החלטת הוועדה המגדלים בקו החוף יוגבלו עד ל-25 קומות, בהתאם לגובה שנקבע בתוכנית המתאר של תל אביב. עם זאת, בשני מגרשים, במפגש הרחובות איינשטיין עם פארק המסלול ופארק החוף התירה הוועדה בינוי מגדלים בני 30 קומות.

בנוסף, הוועדה קבעה כי יש לפסול מבנה ציבורי שתוכנן בתחום חוף הים, במרחק הקטן מ-100 מטר מהחוף, תחום שאסור לבנייה לפי תוכנית המתאר הארצית לחופים, תמ"א 13.

הפארק החופי. הדמיה מתוך האתר של ארי כהן אדריכלים. קרדיט הדמיות: VIEWPOINT

התוכנית כוללת התייחסות גם ל-10 מוקדים שיוקמו בשני פארקים בחלקו המערבי של המתחם, פארקים שיחברו את הרובע לחוף הים – 'פארק המסלול' בשטח של כ-66 דונם ו'פארק החוף' בשטח של כ-177 דונם. הוועדה ציינה את חשיבות השמירה על טיילת רחבה ונגישה לציבור והטילה על חבר הוועדה, שר הפנים, לבדוק את האפשרות לתכנן חופי רחצה באזור, ולהתגבר על הקושי הפיסי באיתור חופי רחצה בתחום התוכנית, בשל רצועת סלעי חוף.

שינוי משמעותי בתוכנית ניתן לראות בהגדלת מספר החדרים המיועדים לאירוח ומלונאות. הוועדה החליטה להגדיל את מספר החדרים ל-3,700 חדרים (במקום 2,000 בתוכנית המקורית) ובסך הכל אישרה 200 אלף מ"ר למלונאות.

יו"ר הולחו"ף ומנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "כמו בכל התוכניות גם בתוכנית זו הוועדה שמה את האינטרס הציבורי בראש סדר העדיפויות ועשתה את האיזון הראוי בין פיתוח לבין שמירה על חוף הים. השינויים עליהם החליטה הוועדה בתוכנית, משקפים את העיקרון שחוף הים הינו נחלת כלל הציבור ויש להשאירו ככזה".

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן