פינוי מוקדם תמורת מיליארד שקלים

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
משרד הביטחון יקבל תוספת תקציבית של כמיליארד שקלים. התשלום מעוגן במסגרת הסכם לפיו התשלום יתבצע תמורת פינוי מוקדם של שדה דב
נמל התעופה דב הוז - שלט הכניסה

משרד הביטחון יקבל תוספת תקציבית של כמיליארד שקלים. התשלום מעוגן במסגרת הסכם לפיו התשלום יתבצע תמורת פינוי מוקדם של שדה דב

בהתאם להסכם שנחתן לפני כחצי שנה בין משרדי האוצר והביטחון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בתמורה לפינוי השדה שנתיים לפני המתוכנן, יקבל משרד הביטחון כמיליארד שקל. ש"יאפשר למערכת הביטחון להתמודד עם אתגרי התקציב של צה"ל ומשרד הביטחון ל-2014", כך נכתב בהסכם.

20 מיליון שקל מתוך הסכום הכולל ממומן על ידי בעלי הקרקעות במתחם. ניסיון של מספר בעלי קרקעות להתנגד להסדר שחייב אותם לשלם, נכשל לאחר שבית המשפט המחוזי פסק נגדם.

ביוני 2013 חתמו מנהלי הגוש הגדול – שמונו על ידי בית המשפט לדאוג לאינטרסים של מאות בעלי קרקעות בשטח בן כ-500 דונם בצפון־מערב תל אביב – על הסכם מול משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, לפיו המדינה מתחייבת ללוח זמנים מוגדר לפינוי, אולם בעלי הקרקע מגדילים את סך התשלום מצדם עבור הפינוי בכ–20 מיליון שקל. ראוי לזכור כי בעלי הקרקעות גם התחייבו להעביר לידי המדינה מחצית משווי הקרקעות לאחר שאלה יופשרו לבנייה.

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן