אושר הסדר החוב של קבוצת מור: הקרקע בשדה דב צפויה להימכר

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
חצי שנה אחרי שקבוצת מור נקלעה לחדלות פרעון, אישר בית המשפט את הסדר החוב של הקבוצה המסתכם בכ-3.2 מיליארד שקלים. הקרקע בשדה דב, שרכשה הקבוצה בשנת 2021 תמורת כ-1.5 מיליארד שקלים, תעבור לבעלות הנושים וצפויה להימכר בהמשך בהליך מכרז מטעמם
פרויקט DOV TEL AVIV הדמייה: סטודיו 84

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (שני) את הסדר החוב של קבוצת חנן מור המסתכם בכ-3.2 מיליארד שקלים, זאת בתוספת חוב בגין ערבויות חוק מכר בסכום של כמיליארד שקלים. במרכז ההסדר עומדות קרקעות ברובע שדה דב, בגבעתיים ובתל השומר, שרכישתן הממונפת הובילה להסתבכות החברה; השלמת בנייתן של מאות דירות בחריש, מודיעין ואור-ים; שימור הפעילות של הנכסים המניבים בערים חריש ומודיעין; ומכירת קרקעות נוספת בבעלות החברה.

בחצי השנה האחרונה ביצעה הקבוצה מספר עסקאות למימוש קרקעות ברמת גן, באר יעקב, חיפה, בני ברק ועוד, בהובלת דודו זבידה, שמונה למנהל העסקים הראשי של הקבוצה. חלק מקרקעות אלו נמכרו במחירים הנמוכים בעשרות מיליוני שקלים ממה ששילמה עבורן קבוצת מור, שרשמה ב-2023 הפסד ענק של כ-840 מיליון שקל.

הסדר החוב נקבע מול הגופים שהעמידו לחברה הלוואות לרכישת נכסיה, להם היא חייבת 2.6 מיליארד שקלים, ועם מחזיקי האג"ח להם היא חייבת 640 מיליון שקל. החוב לקבוצה שמימנה את רכישת הקרקע היקרה ברובע שדה דב – הבנקים דיסקונט, לאומי ומזרחי טפחות והחברות הפניקס ביטוח ומיטב – הוערך ב-1.7 מיליארד שקל.

 

הדמיית פרויקט Dov Tel Aviv של קבוצת מור ברובע שדה דב
הדמיית פרויקט Dov Tel Aviv. מתוך מצגת שוק ההון, מרץ 2023

 

קבוצת מור זכתה בשנת 2021 במכרז של רשות מקרקעי ישראל, במגרש במתחם אשכול ברובע שדה דב, תמורת 1.5 מיליארד שקלים. ההלוואות שנטלה הקבוצה למימון רכישת הקרקע הפכו לאבן נגף משמעותית עם עליית הריבית במשק. בפרוייקט שהיה בכוונת הקבוצה לבנות תוכננו ארבעה בניינים הכוללים כ-458 יחידות דיור, בית מלון בן 80 חדרים ושטחי מסחר.

בחודש אוגוסט אשתקד, יזמה קבוצת מור מהלך למכירת בניין אחד בפרוייקט בשדה דב לקבוצת רכישה אך ניסיון זה לא צלח. בהמשך דווח על מספר הצעות רכש שהוגשו ע״י י.ח דמרי, בסר וישראל קנדה וכן ע״י יצחק תשובה לרכישת הקרקע, כולן בסכום נמוך משמעותית מהסכום שבו נרכשה הקרקע ע״י קבוצת מור.

כעת, על פי ההסדר, תעבור הקרקע ברובע שדה דב לבעלות קבוצת הנושים שמימנה את רכישתה וההנחה היא כי בעתיד הקרוב הם יפרסמו מכרז למכירתה.

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן